FINANCIAL CONTROLLER

 

(International) financial controller bij ambitieuze succesvolle internationale  vastgoedontwikkelaar in Amsterdam

Edge Technologies is een vastgoedtechnologiebedrijf dat superieure gebouwen ontwerpt die een actieve bijdrage leveren aan de gezondheid van mens en milieu. Er wordt beschikt over decennialange ervaring binnen de vastgoed- en technologiesector. Het team streeft er met een klantgerichte aanpak naar de bebouwde omgeving groener, slimmer en gezonder te maken. EDGE Technologies is het eigendom van OVG Real Estate met kantoren in Amsterdam, Berlijn, Hamburg en New York. Het bedrijf maakt gebruik van een technologisch platform dat de beste gebouwen en oplossingen aan ambitieuze klanten wereldwijd levert.

Voor deze organisatie, welke door ons wordt gezien als een van de mooiste vastgoedorganisaties in Nederland, zijn we op zoek naar een (international) controller. Een goedopgeleide financial (bij voorkeur RA/RC) met gezonde interesse voor de business en goede communicatieve vaardigheden. Er zijn voldoende mogelijkheden aanwezig om je verder te ontwikkelen. Je bent eindverantwoordelijk voor control, reporting & analyse, AO/IC en de financiële administraties. Dit zowel voor de ontwikkelactiviteiten in de US als de UK als ook voor de Nederlandse BU operations welke zich bezighoudt met vastgoedbeheer en management. Daarnaast ondersteun je je finance collega’s bij de totstandkoming en analyse van de kwartaalcijfers, budgetcyclus en met diverse projecten. In deze functie, waarbij de je rapporteert aan de Executive Finance Director zal je af en toe de buitenlandse vestigingen bezoeken. Naast je financiële expertise wordt verwacht dat je een gezonde interesse en kennis hebt voor fiscale en juridische aspecten van de internationale activiteiten en structuren.

Een mooie unieke positie voor een financial, welke daadwerkelijk zaken oppakt, organiseert en verder professionaliseert, die houdt van afwisseling in werkzaamheden, en zich verder wil ontwikkelen in een ambitieuze omgeving welke in beweging is. Het hebben van ervaring in de vastgoedbranche of met vastgoed cliënten in een accountancy praktijk is een pre. Maar ook kandidaten met een MBA of RC achtergrond worden uitgenodigd te reageren.

De maximale reisafstand bedraagt 1 uur vanaf Amsterdam.

Werkzaamheden:

  • Eindverantwoordelijk voor financiële rapportages en administratie van de vennootschappen in de US en de UK en de Business Unit Operations
  • Coördineren en mede opstellen van financiële prognoses van resultaat en liquditeiten
  • Analyseren van financiële rapportages met betrekking tot de projecten (project control is een separate functie)
  • Uitvoeren en coördineren van alle overige vereiste financiële werkzaamheden voor UK/US en de BU Operations.
  • (hands on) organisatie van opzet en implementatie van financiële organisatie, administratie en rapportages voor nieuwe activiteiten indien van toepassing.
  • Er voor zorgen dragen dat voldaan wordt aan de lokale wet en regelgeving zowel op het gebied van financiële verslaglegging als overige financiële aspecten.
  • Controle op aansluiting van rapportages volgens lokale verslaggeving regels met rapportages op hoofdkantoor t.b.v. geconsolideerde cijfers.
  • Het zijn van een gesprekspartner voor het team in New York en UK en onderdeel uitmaken van het MT van de BU Operations
  • Aansturen van de verantwoordelijke administrateurs (intern en extern) en waar nodig analyseren van grootboek en geven van aanvullende instructies.
  • Meedenken omtrent continue verbetering en efficiency in werkzaamheden en gebruik van rapportages tools.
  • Ondersteunen, waar nodig in kwartaalrapportages, budgetcyclus en overige voorkomende werkzaamheden. 

Vereisten

  • Master degree in accountancy, finance of controlling
  • Minimaal 7 jaar relevante werkervaring, waarvan gedeeltelijk in een vergelijkbare positie.
  • Internationale ervaring is een pré, sterke interesse voor internationale financiële aspecten een must.
  • Goede boekhoudkundige kennis, en analytische vaardigheden.
  • Affiniteit met ICT, MS office, en moderne rapportage tools. Ervaring met Navision is een pré.
  • Affiniteit met fiscale en juridische vraagstukken.
  • Goede vaardigheden in Engels zowel in woord als schrift
  • Flexibele instelling en bereid om af en toe te reizen.
  • Hands on ingesteld, stressbestendig, een team player welke mensen kan verbinden
  • Communicatief sterk, goede doortastende gesprekspartner.

Wat wij bieden:

  • Uitdagende positie met afwisseling en internationale aspecten in ambitieuze organisatie.
  • Aantrekkelijk pakket salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden

 

In reactie duidelijk je motivatie, specifieke ervaring, persoonlijke eigenschappen en huidig salarispakket toelichten.
CV sturen naar info@swizzfinance.nl t.a.v. Mevrouw A.A.F.M. van Uijtert RA.

In het kader van kwaliteitsbewaking van onze dienstverlening, zullen wij altijd uitgebreid vakinhoudelijke kennis van kandidaten toetsen en referenties natrekken. 

CALANDOSTRAAT 6      •       5245 AG ROSMALEN       •        + 31 6 543 64 569        •       info@swizzfinance.nl