FINANCIEEL DIRECTEUR

 

 

 

Financieel directeur met hands on instelling en brede affiniteit voor middelgrote vastgoedorganisatie met tevens diverse posities als investeerder in bedrijven.

 

 

Deze organisatie, zijnde een familieonderneming, houdt zich met een klein team (en inhuur van externe deskundigen) bezig met het beleggen in-, en het beheren en ontwikkeling van Vastgoed. Het belegd vermogen bedraagt ca 150 mio Euro. De projecten zijn divers (woningen, winkels, logistiek etc). De organisatie opereert landelijk, waarbij ca 60% van de projecten zich bevindt in Brabant. Naast de vastgoedactiviteiten houdt de ondernemingen zich tevens bezig met het doen van bedrijfsinvesteringen, waarbij een actieve betrokken positie wordt ingenomen.

Voor deze organisatie zijn we op zoek naar een Hands On Financieel directeur welke voldoende senioriteit en brede ervaring heeft om op financieel terrein het gezicht van de organisatie te zijn richting banken, bedrijfsinvesteringen, samenwerkingspartners, de accountant en andere adviseurs. Daarnaast moet deze een hands on instelling hebben met betrekking tot de verdere professionalisering van de financiële organisatie en managementinformatie. De prioriteit ligt hierbij op toekomstgerichte informatie, scenario’s, en kpi’s. Een gezonde affiniteit voor automatisering komt hierbij zeker van pas. Daarnaast wordt van deze positie verwacht dat je fiscaal en juridisch over voldoende kennis en interesse beschikt en ervaring met de diverse aspecten van vastgoedtransacties en aan- en verkopen van bedrijfsinvesteringen. De financieel directeur moet in staat zijn voor 85% deze transacties zelfstandig voor te bereiden en af te ronden.

Een mooie unieke positie voor een financial, die houdt van afwisseling in werkzaamheden met name door de combinatie van de vastgoed- en bedrijf investeringsactiviteiten. Het hebben van ervaring in de vastgoed branche in een sterke pre.

De maximale reisafstand bedraagt 1 uur vanaf het gebied Eindhoven / Tilburg / Den Bosch.

Werkzaamheden:

  • Eindverantwoordelijk voor financiële administratie van een ruim aantal vennootschappen. Periodiek doorlopen van financiële administratie en controle uitvoeren op Balans en V&W.
  • Het opstellen van maand- en kwartaalrapportages, prognoses en liquiditeitsplanningen. Het streven is om op termijn dit proces grotendeels of volledig te automatiseren waarbij het eenvoudiger wordt om diverse scenario’s door te rekenen. Sterke affiniteit met moderne automatiseringstools is dus een pre.
  • Verzorgen jaarafsluitingen/jaarrekeningen voor uitgebreide vennootschapsstructuur, inclusief overleg met accountant.
  • Voorbereiding en coördinatie van financieringsaanvragen, overleg met banken.
  • Leidend in due dilligence team bij aankoop van participaties.
  • Opdrachtgever heeft naast de vastgoedactiviteiten een separate tak van investeringen in bedrijven met diverse omvang. Afhankelijk van de kwaliteit / senioriteit van de financiële organisatie in deze bedrijven dient sturing / begeleiding in deze te worden gegeven. Bij mature ondernemingen betreft dit een kritisch / analytische rol op afstand.
  • Totaaloverzicht bijhouden intake beheerportefeuille en controle uitoefenen op werkzaamheden van financieel beheerders.
  • Doornemen, beoordelen en signaleren van aandachtspunten in diverse contracten zoals oprichtingsaktes, aan- en verkoopaktes.
  • Beoordelen van scenario’s en investeringsvoorstellen op financiële, juridische en fiscale aspecten.
  • Ondersteunend bij aan- en verkoop van panden m.b.t. financieringen, aflossingen en overdracht bij notaris.
  • Beheer van verzekeringsportefeuille.
  • Sparringpartner voor directie met een positief kritische instelling.
  • Contactpersoon voor accountants, bank, belastingdienst en andere externe adviseurs.

Vereisten:

  • Minimaal HBO achtergrond, accountancy of bedrijfseconomie
  • 10 tot 15 jaar ervaring in soortgelijke brede financiele functie
  • Affiniteit met ICT systemen
  • Sterke affiniteit met fiscale en juridische vraagstukken.
  • Ervaring met deals en transacties is een grote pre.
  • Hands on ingesteld en stressbestendig.
  • Communicatief sterk, goede doortastende gesprekspartner.

Wat wij bieden:

  • Uitdagende brede positie met veel afwisseling in een ambitieus groeiende organisatie.
  • Aantrekkelijk pakket salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden

In reactie duidelijk je motivatie, specifieke ervaring, persoonlijke eigenschappen en huidig salarispakket toelichten.

CVsturen naar info@swizzfinance.nl t.a.v. Mevrouw AAFM van Uijtert RA

In het kader van kwaliteitsbewaking van onze dienstverlening, zullen wij altijd uitgebreid vakinhoudelijke kennis van kandidaten toetsen en referenties natrekken. 

 

 

CALANDOSTRAAT 6      •       5245 AG ROSMALEN       •        + 31 6 543 64 569        •       info@swizzfinance.nl